اجتماعی سیاسی اقتصادی فرهنگی

اباصالح عج باسمنج92

اجتماعی سیاسی اقتصادی فرهنگی

اباصالح عج باسمنج92

توهین ترکان

شده توسط admin در تاریخ ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ودر دسته سیاسی - بدون نظرتوهین ترکان به نصف ایران!
مشاور ویژه رئیس‌جهمور مدعی شد همه ۴۹٫۵ درصدی که به روحانی رای نداده‌اند، حامی بی‌قانونی و قانون‌گریزی هستند!
به گزارش پایگاه خبری ندای پیشوا،  با گذشت چند روز از اظهارات اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور علیه مجلس، واکنش‌ نمایندگان مجلس به سخنان وی ادامه دارد.

در حالی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها بیشتر به انتقادات ترکان از مجلس پرداخته‌اند که بدترین موضع‌گیری وی را باید توهین به ۴۹٫۵ درصدی دانست که به روحانی رای نداده‌اند.

ترکان در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان مدعی شده که ۴۹٫۵ درصدی که در انتخابات اخیر به روحانی رای نداده‌اند، حامی بی‌قانونی و قانون‌گریزی و عامل پدید آمدن امثال بابک زنجانی هستند.

او گفته است: «شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم؛ بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون ۴۹٫۵ درصد آرا را شامل می‌شوند. این ۴۹٫۵ آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد سکوت کرد. این ۴۹٫۵ درصد سکوت کردند و نگفتند که تو بی‌جهت فکر کردی که می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی. قبول نداشتن قانون، قبول نداشتن مقررات، قبول نداشتن نظم و انضباط موجب می‌شود که نه یک بابک زنجانی بلکه«بابکان»پدید بیاید. هر کسی فکر کند که یک مرتضوی و یک بابک قانون‌شکن داریم، بی‌تردید در اشتباه است. درحال حاضر به واسطه آن بی‌توجهی به قانون و نظم، بخشی از اقتصاد کشور در اختیار بابکان قرار گرفته است. اگر می‌خواهیم فساد در کشور رخ ندهد باید اقتصاد و مدیریت کشور به سمت نظم، انضباط و شفافیت حرکت کند.»

متاسفانه اظهارات جدید ترکان نشان می‌دهد او از سخنان خود، کاملا راضی است. او امروز به خبرگزاری ایلنا گفته است: من فقط نظراتم را بیان کردم و آقایان نیز نظراتشان را گفتند و من فکر نمی‌کردم که آنها ظرفیت شنیدن این مقدار از نقد را ندارند و موجب رنجششان می‌شود.

مشاور ویژه رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که شما در قبال این واکنش‌ها چه می‌کنید؟ اظهار داشت: من در برابر این انتقادات صبر می‌کنم و از دولت نیز می‌خواهم که این نامهربانی‌ها را تحمل کند.

وی در خصوص اینکه این رفتارهای مجلس به چه دلیلی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به هر حال بخشی اعظمی از نمایندگان موافق دولت نیستند و کاندایدهای مد نظر آنها در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاوردند.

ترکان ادامه داد: مردم این مواضع و رویه‌ها را می‌بیند و این چیزی نیست که از ذهن آنها فراموش شود.

در حالی که روحانی تلاش دارد با اقدامات همچون دیدار هفتگی با خانواده‌های شهدا به جلب رای آن ۴۹٫۵ درصدی که به او رای ندادند، بپردازد، اظهارنظرهای افراطی ترکان سبب تحریک همان افراد خواهد شد.

آیا از این دست اظهارات ترکان، آبی جز خشمگین شدن افرادی که به روحانی رای نداده‌اند، برای دولت یازدهم می‌جوشد؟ آیا معنای اعتدال و دوری از افراط، اینگونه سخنان افراطی است که مردم کشور را با خط‌کش انتخابات به دو دسته تبدیل کند و دسته‌ای که به روحانی رای ندادند و نزدیک به نیمی از مردم کشور هستند را قانون‌گریز جلوه دهد؟ آیا معنای وحدت مدنظر دولت یازدهم، این است؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.